ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΟΥ

Ιδεολογικά βρίσκομαι στον φιλελεύθερο πατριωτικό χώρο.

Παλεύω για μια Ελλάδα με:

*Ελεύθερη Οικονομία

*Κράτος Δικαίου, όχι εμπόδιο

*Ασφάλεια στις γειτονιές

*Προστατευμένα Σύνορα

*Κέντρο την Οικογένεια

*Σεβασμό στις Αξίες που μας έφεραν ως εδώ

           Παρά τις αναιμικές προσπάθειες της τελευταίας δεκαετίας, η Ελλάδα παραμένει μια χώρα στην οποία κυριαρχεί ο κρατισμός, είναι φορολογικά μη-ανταγωνιστική και βάζει εμπόδια στο επιχειρείν. Η Ελλάδα βρίσκεται στην προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΑΣΑ ως προς την ελευθερία της οικονομίας (37η από τις 38) μπροστά μόνο από την Τουρκία. Είμαστε στο τελευταίο τεταρτημόριο των χωρών του ΟΑΣΑ όσον αφορά στην φορολογική ανταγωνιστικότητα, όπου υπολειπόμαστε κατά πολύ σε σχέση με τις γειτονικές μας χώρες-ανταγωνιστές (Σκόπια, Βουλγαρία, Ρουμανία, Κύπρος). Στον δείκτη ease of doing business είμαστε στην 79η θέση διεθνώς πίσω διάφορες χώρες της Αφρικής και της Ασίας.

           Εκτός από τη μη-ανταγωνιστική φορολογία, πάσχουμε και από αναποτελεσματική διοίκηση και έχουμε ιδιαίτερα αργή απονομή δικαιοσύνης.

           Επομένως, οι επενδυτές, Έλληνες ή ξένοι, είναι φυσικό να προτιμούν χώρες όπως η Κύπρος για έδρα των επιχειρήσεών τους και τα Σκόπια ή τη Βουλγαρία για να στήσουν τα εργοστάσιά τους.

Ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή επίπεδου, ενιαίου, σταθερού φορολογικού συντελεστή 15% (flat tax) για φυσικά και νομικά πρόσωπα
*Την έκπτωση όλων των δαπανών από το φορολογητέο εισόδημα
*Την εφαρμογή ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ 15%
*Την κατάργηση όλων των φόρων που επιβάλλονται σε μη-εισόδημα ή σε εισόδημα που έχει ήδη φορολογηθεί
*Την εφαρμογή δρακόντειων μέτρων σε περίπτωση φοροδιαφυγής δεδομένου ότι το προτεινόμενο φορολογικό σύστημα είναι δίκαιο, απλό, έχει σχετικά χαμηλούς συντελεστές και αφορά μόνο στο πραγματικό εισόδημα. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρχει καμία δικαιολογία για φοροδιαφυγή.

           Με αυτό το απλό φορολογικό σύστημα, δεν θα υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για φοροδιαφυγή. Αντιθέτως, δημιουργεί κίνητρα για αύξηση των δαπανών. Έτσι, το χρήμα θα κυκλοφορεί περισσότερες φορές. Επίσης, η παραοικονομία, η οποία αποτελεί περίπου 30-40% του ΑΕΠ, θα βγει στην επιφάνεια, το οποίο θα οδηγήσει γρήγορα σε σημαντική αύξηση του ΑΕΠ, βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών, νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, αύξηση των φορολογικών εσόδων και των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.

 Επιπλέον, ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή παράλληλου συστήματος δικαιοσύνης για ζητήματα που αφορούν τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές με στόχο την υποχρέωση για έκδοση δικαστικών αποφάσεων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος (μερικών μηνών).

*Τη δημιουργία παράλληλου συστήματος διοίκησης που θα εξετάζει ad hoc και θα προχωράει τάχιστα τα ζητήματα μεγάλων επενδύσεων παρακάμπτοντας την πολυνομία και το πολυδαίδαλο σύστημα της διοίκησης του Ελληνικού Κράτους.

*Την ουσιαστική, στην πράξη, απαγόρευση αποκλεισμού δρόμων, κτιρίων ή άλλων υποδομών από απεργούς ή συνδικαλιστές και την εφαρμογή σημαντικών ποινών σε άλλη περίπτωση. Ενώ η απεργία είναι σημαντικό δικαίωμα, αυτή δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.

Με αυτά τα μέτρα, οι επενδυτές θα γνωρίζουν ότι οι επενδύσεις τους θα προχωρούν με την πρέπουσα ταχύτητα και δεν θα κολλάνε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ή της δικαιοσύνης για χρόνια. Επιπλέον, θα γνωρίζουν ότι αυτοί θα είναι οι κύριοι των χρημάτων και της ιδιοκτησίας τους και όχι οι συνδικαλιστικές παρατάξεις.

Συνεπώς, δεν είναι τυχαίο ότι είμαστε στην προτελευταία θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ως προς την αγοραστική δύναμη των πολιτών (26η από τις 27 χώρες) πίσω μόνο από τη Βουλγαρία, η οποία και θα μας ξεπεράσει σύντομα.
Πώς περιμένουμε να δημιουργηθούν ποιοτικές θέσεις εργασίας στην Αιτωλοακαρνανία αν δεν αντιμετωπιστεί το κεντρικό πρόβλημα του κρατισμού;
Πώς θα προσελκύσουμε ποιοτικές επενδύσεις στους κλάδους της βιομηχανίας και της τεχνολογίας όταν ο φόρος επιχειρήσεων είναι στο 22% στην Ελλάδα, δηλαδή πολύ μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο στα Σκόπια (10%), τη Βουλγαρία (10%), τη Ρουμανία (16%) και την Κύπρο (12,5%);
Γιατί κάποιος να μεταφέρει την επιχείρησή του στην χώρα με την υψηλότερη έμμεση φορολογία στην ευρύτερη περιοχή;

Εκτός από τη μη-ανταγωνιστική φορολογία, πάσχουμε και από αναποτελεσματική διοίκηση και έχουμε ιδιαίτερα αργή απονομή δικαιοσύνης.
Γιατί να επενδύσεις εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μία χώρα όπου αν μπλέξεις με το σύστημα της δικαιοσύνης θα χρειαστείς 5-10 χρόνια για να ξεμπλέξεις;
Γιατί να επενδύσεις εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ σε μία χώρα όπου δεκαπέντε άνθρωποι μπορούν να σου αποκλείσουν το εργοστάσιο ή τις μεταφορές;
Επομένως, οι επενδυτές, Έλληνες ή ξένοι, είναι φυσικό να προτιμούν χώρες όπως η Κύπρος για έδρα των επιχειρήσεών τους και τα Σκόπια ή τη Βουλγαρία για να στήσουν τα εργοστάσιά τους.

Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της εταιρείας παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων Next.e.Go Mobile, η οποία προσφάτως προτίμησε να κατασκευάσει δύο εργοστάσια στη Βουλγαρία και τα Σκόπια, τα οποία θα απασχολούν περίπου 1000 άτομα στο καθένα.
Δεν θα ήταν καταπληκτικό αν η Ελλάδα είχε δημιουργήσει ένα πραγματικά ελκυστικό και ανταγωνιστικό επενδυτικό περιβάλλον ώστε ένα τέτοιο εργοστάσιο να ξεκινούσε τη λειτουργία του στο Αγρίνιο, την περιοχή του Μεσολογγίου ή της Βόνιτσας;
Η περιοχή μας διαθέτει όλα τα απαραίτητα τοπικά χαρακτηριστικά: εργατικούς ανθρώπους, κατάλληλους χώρους, εύκολη και γρήγορη πρόσβαση σε λιμάνια και αεροδρόμια. Δεν θα μπορέσει, όμως, να προσελκύσει σοβαρές επενδύσεις όσο δεν αντιμετωπίζεται ο κρατισμός σε εθνικό επίπεδο.

Ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή επίπεδου, ενιαίου, σταθερού φορολογικού συντελεστή 15% (flat tax) για φυσικά και νομικά πρόσωπα
*Την έκπτωση όλων των δαπανών από το φορολογητέο εισόδημα
*Την εφαρμογή ανώτατου συντελεστή ΦΠΑ 15%
*Την κατάργηση όλων των φόρων που επιβάλλονται σε μη-εισόδημα ή σε εισόδημα που έχει ήδη φορολογηθεί
*Την εφαρμογή δρακόντειων μέτρων σε περίπτωση φοροδιαφυγής δεδομένου ότι το προτεινόμενο φορολογικό σύστημα είναι δίκαιο, απλό, έχει σχετικά χαμηλούς συντελεστές και αφορά μόνο στο πραγματικό εισόδημα. Συνεπώς, δεν μπορεί να υπάρχει καμία δικαιολογία για φοροδιαφυγή.

Με αυτό το απλό φορολογικό σύστημα, δεν θα υπάρχει ουσιαστικό κίνητρο για φοροδιαφυγή. Αντιθέτως, δημιουργεί κίνητρα για αύξηση των δαπανών. Έτσι, το χρήμα θα κυκλοφορεί περισσότερες φορές. Επίσης, η παραοικονομία, η οποία αποτελεί περίπου 30-40% του ΑΕΠ, θα βγει στην επιφάνεια, το οποίο θα οδηγήσει γρήγορα σε σημαντική αύξηση του ΑΕΠ, βελτίωση των μακροοικονομικών δεικτών, νέες και καλύτερα αμειβόμενες θέσεις εργασίας, αύξηση των φορολογικών εσόδων και των εσόδων των ασφαλιστικών ταμείων.

Επιπλέον, ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Την εφαρμογή παράλληλου συστήματος δικαιοσύνης για ζητήματα που αφορούν τις επιχειρήσεις και τους επενδυτές με στόχο την υποχρέωση για έκδοση δικαστικών αποφάσεων εντός εύλογου χρονικού διαστήματος (μερικών μηνών). Η πρόβλεψη για χορήγηση γενναίας αποζημίωσης άμεσα από το Κράτος σε περίπτωση μη-έκδοσης απόφασης εντός του προκαθορισμένου διαστήματος είναι απαραίτητη, όπως και ο πειθαρχικός έλεγχος όσων ευθύνονται για τυχόν καθυστερήσεις.
*Τη δημιουργία παράλληλου συστήματος διοίκησης που θα εξετάζει ad hoc και θα προχωράει τάχιστα τα ζητήματα μεγάλων επενδύσεων παρακάμπτοντας την πολυνομία και το πολυδαίδαλο σύστημα της διοίκησης του Ελληνικού Κράτους.
*Την ουσιαστική, στην πράξη, απαγόρευση αποκλεισμού δρόμων, κτιρίων ή άλλων υποδομών από απεργούς ή συνδικαλιστές και την εφαρμογή σημαντικών ποινών σε άλλη περίπτωση. Ενώ η απεργία είναι σημαντικό δικαίωμα, αυτή δεν πρέπει να γίνεται εις βάρος του κοινωνικού συνόλου.
Με αυτά τα μέτρα, οι επενδυτές θα γνωρίζουν ότι οι επενδύσεις τους θα προχωρούν με την πρέπουσα ταχύτητα και δεν θα κολλάνε στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ή της δικαιοσύνης για χρόνια. Επιπλέον, θα γνωρίζουν ότι αυτοί θα είναι οι κύριοι των χρημάτων και της ιδιοκτησίας τους και όχι οι συνδικαλιστικές παρατάξεις.

Το λεγόμενο «μικρό έγκλημα», όπως οι κλοπές και ληστείες, ταλανίζει την Αιτωλοακαρνανία, όπως και άλλες περιοχές της Ελλάδας. Είναι ο εφιάλτης της καθημερινότητας του αγρότη, του κτηνοτρόφου, του επαγγελματία και του νοικοκύρη.

Αυτό μπορεί να αντιμετωπιστεί με απλά μέτρα Κοινής Λογικής όπως:

*Διαδοχική αυστηρότητα των ποινών για τους κατ’ εξακολούθηση παραβάτες. Στο πρώτο αδίκημα μπορεί να υπάρχει επιείκεια αλλά το τρίτο αδίκημα θα τιμωρείται με τουλάχιστον 10 χρόνια πραγματικής φυλακής. Είναι μέτρο στα πρότυπα του «3 strikes and you are out» των Αμερικανών.

 

*Καμία δίωξη στον πολίτη που αντιμετωπίζει τον εισβολέα της οικίας του και προστατεύει την οικογένειά του με όποιο νόμιμο μέσο έχει στη διάθεσή του. Το σπίτι είναι καταφύγιο. Ιερός χώρος.

 

*Να επιτρέπονται οι κάμερες περιμετρικά της ιδιοκτησίας. Δηλαδή, να επιτρέπεται η βιντεοσκόπηση των οδών γύρω από την ιδιοκτησία εφόσον ο ιδιοκτήτης ή ο ενοικιαστής το επιθυμεί. Το υλικό θα σβήνεται αυτόματα κάθε 48 ώρες και θα χρησιμοποιείται μόνο για λόγους ασφάλειας. Αυτό συμβαίνει σε πολλές χώρες της Δύσης εδώ και δεκαετίες.

 

*Περισσότερες φυλακές με αξιοπρεπείς συνθήκες κράτησης. Δεν μπορεί η έλλειψη φυλακών να είναι δικαιολογία ώστε να αφήνονται έξω οι κατ’ εξακολούθηση κακοποιοί για «αποσυμφόρηση».

 

*Κάμερες στις στολές των Αστυνομικών όταν επιχειρούν εκτός γραφείου.

 

*Καμία δίωξη στον Αστυνομικό όταν αναγκάζεται να χρησιμοποιήσει βία έναντι κακοποιού επειδή κρίνει ότι απειλείται η ζωή του. Εκτός αν η υπηρεσιακή έρευνα δείξει κάτι άλλο.

 

*Εξαιρετικά αυστηρές ποινές (πάνω από 10 χρόνια φυλακής ως ισόβια) στις δυσάρεστες εξαιρέσεις των Αστυνομικών που διαπλέκονται με το έγκλημα και κάνουν κατάχρηση της εξουσίας τους.

 

*Κανονική αστυνομία στα Πανεπιστήμια και διαρκής αστυνόμευση με μηδενική ανοχή στην παρανομία για όσο χρειαστεί μέχρι να εμπεδωθεί η νομιμότητα στους χώρους των πανεπιστημίων.

 

*Άμεση ακύρωση άδειας παραμονής, απέλαση μετά την έκτιση της ποινής και αδυναμία απόκτησης νέας άδειας ή εισόδου στη χώρα δια παντός σε όσους μετανάστες διαπράττουν κακουργήματα ή επαναλαμβανόμενα πλημμελήματα.

 

*Ουσιαστική απαλλαγή των Αστυνομικών από τα μη-αστυνομικά πάρεργα, πχ διακίνηση ασθενών (για μη-επείγοντα περιστατικά), επίδοση εγγράφων κα, ώστε να μπορούν απρόσκοπτα να επιτελούν το σπουδαίο καθήκον τους.

           Πρέπει να κατανοήσουμε ότι το επίπεδο διαβίωσής μας θα ανέβει θεαματικά αν καταφέρουμε να φέρουμε πάλι την ασφάλεια και τη νομιμότητα στις γειτονιές μας. Το αξίζουμε. Το έχουμε ανάγκη.

           Η μετανάστευση είναι μια πανάρχαια διαδικασία, η οποία μπορεί να είναι ωφέλιμη για την κοινωνία εφόσον γίνεται οργανωμένα, σύμφωνα με τους κανόνες της κοινωνίας που υποδέχεται και μετά από κατάλληλη μελέτη και προετοιμασία. Απαραίτητες προϋποθέσεις είναι να υπάρχει ουσιαστική διάθεση ενσωμάτωσης και να υπάρχει η πεποίθηση ότι
πρόκειται για αμοιβαία επωφελή διαδικασία. Όταν η διαδικασία γίνεται κρυφίως, όταν δεν ξέρεις ποιος μπαίνει, όταν δεν ελέγχεις τον αριθμό και τα χαρακτηριστικά των εισερχομένων είναι αδύνατον να ταιριάξεις τις ανάγκες τους με τις ανάγκες της κοινωνίας. Αν οι ανάγκες δεν ταιριάξουν δεν θα ενταχθούν στην εργασιακή ζωή που είναι απαραίτητο βήμα για την ομαλή ένταξη στην κοινωνία. Δεν θα ενσωματωθούν και τελικά θα οδηγηθούν στην ιδρυματοποίηση σε επίπεδο ατόμου και τη γκετοποίηση σε επίπεδο κοινότητας. Δηλαδή, τελικά βλάπτονται και καταστρέφονται, ζωές, ακόμη και γενιές.

           Ο μόνος τρόπος να σταματήσουν οι παράνομες μεταναστευτικές ροές, οι δραστηριότητες των δουλεμπόρων λαθροδιακινητών και οι πνιγμοί είναι τα κλειστά κέντρα διαμονής.    

           Ως υποψήφιος βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

           *Την εφαρμογή αποκλειστικά κλειστών κέντρων διαμονής σε όποιον εισέρχεται στη χώρα παράνομα μέχρι την οικειοθελή επιστροφή ή την απέλαση

           *Την εξέταση αιτήσεων ασύλου μόνον εφόσον αυτές κατατέθηκαν στις νόμιμες πύλες εισόδου

           *Την δια βίου αφαίρεση δυνατότητας νόμιμης παραμονής εάν κάποιος έχει εισέλθει στη χώρα παράνομα στο παρελθόν

           *Την απαγόρευση οποιασδήποτε εμπλοκής ΜΚΟ και ιδιωτών σε αυτό το μείζον θέμα εθνικής σημασίας

           Μόνο αυτά τα μέτρα θα στείλουν το μήνυμα στους δουλέμπορους, τους εγχώριους συνεργάτες τους και τις χώρες προέλευσης ότι η μετανάστευση στην Ελλάδα μπορεί να γίνει μόνο με νόμιμο τρόπο.

           Ο αγροτικός τομέας απασχολεί περίπου το 12% του ενεργού πληθυσμού της Ελλάδας, αλλά αντιστοιχεί μόνο στο 3,6% του ΑΕΠ. 30 χρόνια πριν απασχολούσε το 24% του ενεργού πληθυσμού και παρήγαγε το 9% του ΑΕΠ. Παρά τις άοκνες προσπάθειες των αγροτών και κτηνοτρόφων μας, εισάγουμε τα 2/3 των βασικών διατροφικών αγαθών, όπως μαλακά σιτηρά, όσπρια, βοδινό και χοιρινό κρέας.

           Στον αντίποδα, έχουμε το Ισραήλ και την Ολλανδία. Το Ισραήλ είναι μικρότερο της Πελοποννήσου σε έκταση και έχει δυσχερείς κλιματικές συνθήκες σε αντίθεση με την πατρίδα μας. Ενώ μόνο 50.000 άνθρωποι εργάζονται στον γεωργοκτηνοτροφικό τομέα, παράγουν το 95% των αναγκών της χώρας και κάνουν εξαγωγές προϊόντων ύψους 2 δισ. ευρώ. Η Ολλανδία, με έκταση περίπου τρεις φορές μικρότερη της πατρίδας μας, απασχολεί 370.000 ανθρώπους στη γεωργία και κτηνοτροφία και οι εξαγωγές αγροτικών προϊόντων ανέρχονται σε 92 δισ. ευρώ!


Πώς μπορούμε να γίνουμε ακόμη πιο αποδοτικοί;

Με μείωση του μη-μισθολογικού κόστους, αποδοτικότερη και δικαιότερη χρήση των ενισχύσεων και αρτιότερη εκπαίδευση των αγροτών και τη δημιουργία του επαγγελματία-επιχειρηματία-αγρότη.

Ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ προτείνω:

*Φορολόγηση εισοδήματος με flat tax 15% και έκπτωση όλων των δαπανών για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα

*Μείωση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα καύσιμα για όλα τα φυσικά και νομικά πρόσωπα

*Σταθερό ΦΠΑ 6% σε όλα τα αγροτικά εφόδια.

*Κατάργηση φόρων υπέρ τρίτων

*Κατάργηση της προκαταβολής φόρου, εισφορών αλληλεγγύης, τέλους επιτηδεύματος και όλων των μη-ανταποδοτικών εισφορών

*Κατάργηση ΕΝΦΙΑ γεωργικών και κτηνοτροφικών εγκαταστάσεων

*Κατάργηση της διπλής εισφοράς υπέρ ΕΛΓΑ για τις διπλές καλλιέργειες

*Μη φορολόγηση στα κεφάλαια που επαναεπενδύονται

*Να δοθεί απόλυτη προτεραιότητα στην αντιστροφή του κατακερματισμού του αγροτικού κλήρου που εμποδίζει την επίτευξη οικονομίας κλίμακας.

*Να δοθεί προτεραιότητα στην αντιμετώπιση των κλοπών αγροτικών μηχανημάτων, ζώων και προϊόντων, που δυστυχώς έχουν πάρει μεγάλες διαστάσεις τα τελευταία χρόνια μειώνοντας το ηθικό των αγροτών και κτηνοτρόφων και αυξάνοντας το κόστος. Η νέα τεχνολογία, όπως τα drones, μπορεί να παντρευτεί με παραδοσιακές μεθόδους, όπως η αγροφυλακή, ώστε να εμπεδωθεί το αίσθημα ασφάλειας και νομιμότητας στην αγροτοκτηνοτροφική γη.

*Αίτηση ΟΣΔΕ που περιλαμβάνει βοσκήσιμη έκταση/βοσκότοπο θα γίνεται μόνο από κτηνοτρόφους που έχουν δηλωμένα ζώα

*Ηλεκτρονική διαδικασία ενοικίασης αγροτεμαχίων/βοσκοτόπων με έλεγχο του Ε9

*Δικαιώματα από το εθνικό απόθεμα θα λαμβάνουν μόνο οι κατά κύριο επάγγελμα κτηνοτρόφοι. Όχι οι ετεροεπαγγελματίες.

*Η μείωση του μη-μισθολογικού κόστους και η αποδοτικότερη/δικαιότερη χρήση των ενισχύσεων με τα μέτρα που περιγράφονται ανωτέρω θα επιτρέψουν στους επαγγελματίες αγρότες να παρέχουν πιο ανταγωνιστικούς μισθούς.

*Δημιουργία εταιρειών διαχείρισης προσωπικού. Αυτές θα αναλαμβάνουν την εύρεση, τα διαδικαστικά και το συντονισμό του προγράμματος των εργατών γης, εποχικών ή μη, σε επίπεδο περιοχής, νομού ή περιφέρειας.

*Οι εργάτες γης θα μπορούν να απασχολούνται σε περισσότερους του ενός εργοδότες και σε διαφορετικές καλλιέργειες – εργασίες, συνολικά για 300 ημέρες το έτος.

*Διακρατικές συμφωνίες για εργάτες γης με φιλικά προσκείμενες χώρες, όπως Ινδία, Αίγυπτος, Ουκρανία, Μολδαβία, και Βιετνάμ.

*Δημιουργία αξιοπρεπών εγκαταστάσεων φιλοξενίας εργατών γης από ιδιώτες, εταιρείες ή συνεταιρισμούς.

*Κατάργηση των επιδομάτων, όπως το ΚΕΑ, σε υγιείς αρτιμελείς πολίτες. Κάθε τέτοιο επίδομα αποτελεί αντικίνητρο στην εργασία και εν τέλει είναι αντικοινωνικό.

*Δημιουργική διαφήμιση με στόχο να γνωρίσουν οι νέοι τις δυνατότητες να εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα δουλεύοντας ως εργάτες γης σε μόνιμη ή εποχιακή βάση.

*Σύνδεση των σχολείων με το χωράφι και τις κτηνοτροφικές εγκαταστάσεις (farm-to-school programs) ώστε να έλθουμε ξανά σε επαφή με τη μητέρα γη, τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες και τις προοπτικές της.

*Την ίδρυση αγροτικών λυκείων, όπως ακριβώς υπάρχουν μουσικά και αθλητικά σχολεία. Σε αυτά θα φοιτούν τα παιδιά που έχουν κλίση στη γεωργία και κτηνοτροφία. Θα λαμβάνουν ολιστική εκπαίδευση με έμφαση στην αγροτική επιχειρηματικότητα, τις καινοτομίες και την εξωστρέφεια. Το Αγρίνιο, το Μεσολόγγι και η Βόνιτσα είναι οι κατάλληλες πόλεις για να καινοτομήσουν με τη δημιουργία των πρώτων αγροτικών λυκείων πανελλαδικά

*Τη λειτουργία διαπεριφερειακών αγροτικών τεχνικών σχολών όπως η Αμερικάνικη Γεωργική Σχολή, με σκοπό την παροχή εκπαίδευσης που δεν θα δίνει ξερή γεωργική μόρφωση, αλλά πλατύτερη, που θα καλύπτει κάθε τομέα που αφορά το χωριό, τον αγρότη και την αγροτική οικονομία. Έτσι, καλωσορίζουμε την πρωτοβουλία για την ίδρυση Γεωργικής Σχολής στο Μεσολόγγι.

Το σύστημα Υγείας της πατρίδας μας είναι προβληματικό παρά τις ηρωικές προσπάθειες ενός μεγάλου μέρους του προσωπικού. Με βάση την εμπειρία από τα συστήματα της Ελλάδος και των ΗΠΑ και λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της χώρας μας, ως υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ καταθέτω τις εξής προτάσεις Κοινής Λογικής:

 

*Διασύνδεση όλων των δομών υγείας, δημόσιων και ιδιωτικών, νοσοκομείων, ιατρείων, εργαστηρίων και φαρμακείων, με κοινό ηλεκτρονικό σύστημα. Κάθε επίσκεψη, ιατρικό σημείωμα, παραπομπή, εξέταση και συνταγογράφηση θα καταχωρείται στο ενιαίο σύστημα. Αυτό θα προσφέρει καλύτερη παρακολούθηση των ασθενών, αποφυγή άσκοπης επανάληψης εξετάσεων, ευκολότερη επικοινωνία μεταξύ επαγγελματιών υγείας, αποφυγή λαθών σχετικών με συνταγογράφηση και καλύτερη παρακολούθηση θεμάτων που άπτονται της δημόσιας υγείας. Εν τέλει, θα προσφέρει καλύτερη και οικονομικότερη φροντίδα.

*Όλα τα νοσοκομεία, του ΕΣΥ, πανεπιστημιακά ή στρατιωτικά, να περάσουν στην πλήρη αρμοδιότητα του Υπουργείου Υγείας και να συμμετέχουν πλήρως στο ΕΣΥ με εξαίρεση ένα στρατιωτικό νοσοκομείο στην Αθήνα και ένα στη Θεσσαλονίκη. Να γίνουν πραγματικές συγχωνεύσεις νοσοκομείων της Αττικής που γειτνιάζουν. Κάθε νοσοκομείο, μετά τις συγχωνεύσεις όπου αυτές είναι εφικτές, να εφημερεύει σε καθημερινή βάση ώστε να σταματήσουν οι χαώδεις εφημερίες που αυξάνουν τις πιθανότητες πλημμελούς φροντίδας. Στην περίπτωση του νομού μας, της Αιτωλοακαρνανίας, και τα δύο νοσοκομεία (Αγρίνιο και Μεσολόγγι) πρέπει να μείνουν ανοικτά και να ενισχυθούν λόγω γεωγραφίας και πληθυσμιακής κατανομής.

*Συγχώνευση κλινικών. Για παράδειγμα, κάθε νοσοκομείο να έχει μία ενιαία παθολογική κλινική για όλα τα παθολογικά περιστατικά (πχ παθολογικά, νεφρολογικά, ρευματολογικά, καρδιολογικά, ογκολογικά κλπ.) με εξαίρεση κάποια πολύ εξειδικευμένα τμήματα που μπορούν να είναι ξεχωριστά (πχ ογκολογική μονάδα). Αυτό θα διευκολύνει την διεπιστημονική συνεργασία προς όφελος του ασθενούς και θα βοηθήσει στην επίτευξη οικονομίας κλίμακος.

*Ομοιογένεια μεταξύ των ιατρών. Κάθε κλινική να έχει έναν διευθυντή και οι υπόλοιποι ιατροί θα βρίσκονται στο ίδιο επίπεδο καθώς οι αρμοδιότητές τους είναι κοινές. Ίδιος αριθμός εφημεριών, ίδιος αριθμός ωρών στο χειρουργείο, ίδιος αριθμός κλινών/ασθενών κοκ. Κάθε ειδικός ιατρός θα είναι απολύτως υπεύθυνος για τους δικούς του ασθενείς. Θα αναφέρεται στο διευθυντή μόνο για διοικητικά θέματα. 

*Οι επικουρικοί ιατροί να χρησιμοποιούνται μόνο για κάλυψη έκτακτων και σύντομων αναγκών (πχ αναρρωτική άδεια) και όχι ως ημιμόνιμη λύση. Ο μισθός των επικουρικών ιατρών θα πρέπει να είναι μεγαλύτερος από αυτόν των μόνιμων ιατρών ακριβώς διότι προσφέρουν μια έκτακτη προσωρινή λύση.

*Αύξηση των αποδοχών του προσωπικού (ιατρών, νοσηλευτών, θεραπευτών κλπ.) ώστε να αντιστοιχούν στις αποδοχές που χορηγεί η εκάστοτε χώρα της ΕΕ που βρίσκεται στο 50ο εκατοστημόριο (δηλαδή ο διάμεσος μισθός – median salary της ΕΕ). Δεν γίνεται να προσελκύσουμε προσωπικό στο σύστημα υγείας και να ανακόψουμε την φυγή ιατρών στο εξωτερικό χωρίς να προσφέρουμε αξιοπρεπείς αποδοχές.

*Αφαίρεση της άδειας ασκήσεως επαγγέλματος δια παντός σε όποιον επαγγελματία υγείας αποδειχθεί ότι χρηματίστηκε από ασθενή, φαρμακευτική εταιρεία κλπ. και δήμευση του τμήματος της περιουσίας του (και συγγενών α’ βαθμού) που δεν δικαιολογείται από τις νόμιμες αποδοχές του. Η σημαντική αύξηση των αποδοχών στη διάμεση τιμή της ΕΕ που προτάθηκε παραπάνω αφαιρεί κάθε άλλο επιχείρημα για «έμμεσες» αμοιβές.

*Αναδιάταξη και πρόσληψη προσωπικού ώστε να υπάρχει ένας νοσηλευτής (ΑΕΙ/ΤΕΙ) ανά 6-8 ασθενείς σε κανονικό όροφο (αναλογία 1:2 σε ΜΕΘ), ένας βοηθός νοσηλευτή (ΔΕ) ανά νοσηλευτή και ένας φυσικοθεραπευτής/εργοθεραπευτής ανά 20 ασθενείς. Αυτό δεν θα αυξήσει τις δαπάνες, αλλά θα τις μειώσει, αφού θα παρέχεται καλύτερη νοσηλευτική φροντίδα, θα μειώνεται ο κίνδυνος επιπλοκών και θα επιτυγχάνεται ταχύτερη ανάρρωση.

*Επένδυση και καθολική εφαρμογή της ειδικότητας του επειγοντολόγου. Με αυτό θα επιτευχθεί καλύτερη και πιο συστηματική φροντίδα στα τμήματα επειγόντων περιστατικών, θα μειωθούν οι ανάγκες για εμπλοκή ιατρών άλλων ειδικοτήτων στα επείγοντα και θα μειωθούν οι διακομιδές.

*Δυνατότητα παροχής καλύτερων αποδοχών σε ειδικότητες ή περιοχές όπου υπάρχει δυσκολία ανεύρεσης του κατάλληλου προσωπικού. Για παράδειγμα, εάν υπάρχει έλλειψη αναισθησιολόγων, θα πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα αναπροσαρμογής του προσφερόμενου μισθού με βάση την προσφορά-ζήτηση.

*Οι προσλήψεις προσωπικού να γίνονται απευθείας σε επίπεδο νοσοκομείου – δομής υγείας. Η αξιολόγηση του υποψηφίου να γίνεται από τους μελλοντικούς συναδέλφους του. Στην επιτροπή αξιολόγησης να συμμετέχουν όσοι συνάδελφοι του υποψηφίου αναμένεται να μείνουν στην εν λόγω δομή για τα επόμενα 5 χρόνια. Για παράδειγμα, εάν ο διευθυντής παθολογικής κλινικής αναμένεται να συνταξιοδοτηθεί σε 2 χρόνια δεν θα πρέπει να έχει λόγο στην αξιολόγηση ενός υποψηφίου για θέση παθολόγου στην κλινική καθώς δεν θα δουλέψει μαζί του και δεν θα βιώσει τα αποτελέσματα της επιλογής του, θετικά ή αρνητικά. Θα πρέπει να αποφασίσουν όσοι αναμένεται να δουλέψουν με τον υποψήφιο επί μακρόν και άρα έχουν κάθε συμφέρον να επιλέξουν τον καλύτερο. Προτείνω ένα παρόμοιο σύστημα και για την επιλογή ειδικευόμενων ιατρών, νοσηλευτικού και λοιπού προσωπικού.

*Οι εξετάσεις για την απόκτηση του τίτλου ιατρικής ειδικότητας να γίνεται ηλεκτρονικά σύμφωνα με τα αμερικανικά πρότυπα και να επαναλαμβάνονται κάθε δέκα έτη. Ηλεκτρονικές εξετάσεις να λαμβάνουν χώρα και κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης στην ιατρική ειδικότητα για την καταγραφή προόδου.

*Κάθε νοσοκομείο ή άλλη δομή υγείας του ΕΣΥ που εκπαιδεύει ειδικευόμενους ιατρούς να ενταχθεί ακαδημαϊκά σε μία από τις επτά Ιατρικές Σχολές της χώρας. Αυτές θα είναι υπεύθυνες για τη διαρκή αξιολόγηση και πιστοποίηση ότι τα αντίστοιχα προγράμματα ειδικότητας πληρούν τις προδιαγραφές εκπαίδευσης. Κάθε ιατρός που εμπλέκεται στην εκπαίδευση ειδικευόμενων ιατρών θα μπορεί να αποκτά και φέρει τον τίτλο του επίκουρου καθηγητή της αντίστοιχης Ιατρικής Σχολής εφόσον οι τακτικές αξιολογήσεις των εκπαιδευόμενων είναι θετικές. Για την προαγωγή σε ανώτερες ακαδημαϊκές βαθμίδες (αναπληρωτής και τακτικός καθηγητής) θα απαιτείται η εκπλήρωση συγκεκριμένων ακαδημαϊκών κριτηρίων (ερευνητικό έργο, δημοσιεύσεις, διαλέξεις κλπ.). Αυτό το μέτρο θα αναβαθμίσει ακαδημαϊκά τα μη-πανεπιστημιακά νοσοκομεία και θα φέρει προσωπικό με ακαδημαϊκά ενδιαφέροντα σε περιφερειακά νοσοκομεία.

*Κατάργηση του clawback και του rebate. Πρόκειται για ένα άδικο και παράλογο σύστημα που έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα σε ιδιώτες ιατρούς μικροβιολόγους-βιοπαθολόγους, ακτινολόγους και άλλους επαγγελματίες υγείας. Αντιμετώπιση της υπερβολικής συνταγογράφησης εξετάσεων και φαρμάκων με διάφορους τρόπους συμπεριλαμβανομένου του κοινού ηλεκτρονικού συστήματος, που αναπτύχθηκε παραπάνω.

*Δυναμική παρακολούθηση και ηλεκτρονική ανάρτηση των επιδόσεων διάφορων νοσοκομείων και δομών υγείας σε μία σειρά από δείκτες και τομείς, όπως ενδονοσοκομειακές λοιμώξεις, κατακλίσεις, θνησιμότητα, ικανοποίηση ασθενών κλπ. Εσωτερική αξιολόγηση όλων των δεικτών ανά όροφο, κλινική, ιατρό, νοσηλευτή κλπ.

*Εφαρμογή ενός απλού φορολογικού συστήματος flat tax με συντελεστή 15% για φυσικά και νομικά πρόσωπα και όλες τις δαπάνες να εκπίπτουν του φορολογητέου εισοδήματος. Έτσι, η φοροαποφυγή των ιατρών και άλλων επαγγελματικών υγείας θα μειωθεί σημαντικά, αλλά και οι πολίτες θα στραφούν περισσότερο στην ιδιωτική υγεία αποσυμφορόντας τις δημόσιες δομές. Η ιδιωτική Υγεία (ιδιωτικά ιατρεία) να έχει τη μερίδα του λέοντος στην πρωτοβάθμια Υγεία, όμως θα είναι διασυνδεδεμένη με τις άλλες δομές Υγείας (ιδιωτικές και δημόσιες) με τη ηλεκτρονικό σύστημα που ανέφερα ανωτέρω. Έκπτωση από το φορολογητέο εισόδημα όλων των εξόδων που σχετίζονται με την Υγεία, συμπεριλαμβανομένης της Ιδιωτικής Ασφάλισης, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των πολιτών που προμηθεύονται ασφαλιστικά προϊόντα, από τα οποία θα προκύπτουν έσοδα για τις δομές Υγείας, δημόσιες και ιδιωτικές.

*Αυτόματη αναγνώριση της ιατρικής ειδικότητας εφόσον αυτή αποκτήθηκε από ορισμένες χώρες που τα συστήματά τους αποδεδειγμένα προσφέρουν ικανοποιητική εκπαίδευση (πχ ΕΕ, ΗΠΑ, Καναδάς, Αυστραλία κα). Έτσι, θα διευκολυνθεί η επάνοδος ιατρών που έχουν μεταναστεύσει στο εξωτερικό.

*Η παιδική και νεανική παχυσαρκία είναι έντονο πρόβλημα στην Ελλάδα (στις πρώτες θέσεις της ΕΕ) και αναμένεται να οδηγήσει σε δραματική αύξηση των καρδιαγγειακών και άλλων παθήσεων τις επόμενες δεκαετίας. Η αντιμετώπιση της παχυσαρκίας πρέπει να καταστεί η απόλυτη προτεραιότητα δημόσιας υγείας στην Ελλάδα με δράσεις που θα στοχεύουν το σχολείο (εκπαιδευτικούς), το σπίτι (γονείς) και τους επαγγελματίες υγείας.

 

           Έχω βαθιά πεποίθηση ότι η εφαρμογή των ανωτέρω προτάσεων θα αναζωογονούσε την Υγεία στην Ελλάδα, θα προσέλκυε προσωπικό από το εξωτερικό στην Ελλάδα και από την Αθήνα στην επαρχία, θα οδηγούσε σε ποιοτικότερη φροντίδα και θα επιτύγχανε σημαντική οικονομία κλίμακος ως αποτέλεσμα της καλύτερης φροντίδας, αλλά και της μεγαλύτερης ικανοποίησης του προσωπικού.

 

           *Ο Λεωνίδας Παλαιοδήμος είναι επίκουρος καθηγητής νοσοκομειακής ιατρικής στην Ιατρική Σχολή Albert Einstein και υποψήφιος βουλευτής με την ΕΘΝΙΚΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ στην Αιτωλοακαρνανία.